Как да използваме Audience Insights във Facebook?

Сигурно много пъти сте се чудили за какво служи инструментът Audience Insights и как да го използвате, за да ви е от полза. Нещото което също ви е било любопитно, най-вероятно е как да разберете коя е вашата актуална таргет аудитория? Сега ще се опитаме да ви отговорим на това.

За кого е подходяща статията?

Статията е подходяща за всеки, който има желание да обагти своите знания и има интерес към дигиталното развитие.

Време за четене около 4 мин.

В тази статия ще научите:

  • Какво е Audience Insights?
  • Какво е таргет персона?
  • Как да разберем, кои са тези хора(персони) и какви могат да бъдат техните интереси?
  • Основни стъпки при анализиране на таргет персона чрез Audience Insights.

Какво е Audience Insights?

Audience Insights, това е инструментът на Facebook, който ни помага да разгледаме характеристиките на различните таргет аудитории. Причаната поради която бихме използвали Аudience insights, като инструмент за анализ на таргет аудитория е, че можем да достигнем до реална и полезна информация. Например ако все още нямаме реализиран продукт или услуга на пазара и се чудим към коя аудтория да се насочим, то тогава този инструмент за анализиране ще ни бъде от полза.

Какво е таргет персона ?

Таргет аудиторията можем да я разгледаме като една или няколко таргет персони. Тоест нашата таргет персона на пръв поглед е нашата основа, нашият предполагаем образ, който би бил най-подходящ за нашия бизнес. Тук добре трябва да осъзнаем, че тази таргет персона не е на 100 % реална и това ще бъдат нашите хипотези на база стремежите ни за развиетие и растеж.

Как да разберем, кои са тези хора(персони) и какви са техните интереси?

През този линк може да достигнете до Audience Insights: https://www.facebook.com/ads/audience_insights?ref=fbiq_ai

Още в самото начало, когато заредим този линк, ни се показват две опции, които са много интересни, защото ни дават възможност за избор между:

  1. People connected to your page – това са хората, директно свързани с нашата уеб или фейсбук страница. (например нашите последователи, които се интересуват от нас в социалните медии)
  2. Everyone on Facebook – това означава всички хора във Facebook, които не са непременно свързани с нас.
Audience insights
Audience Insights -kamsolutions.bg

ВАЖНО: Ако изберете „People connected to your page“, но вашата страница е все още малка и недобре развита, най-вероятно няма да виждате никакво съдържание в Audience Insights и ще ви изпише грешка, която гласи, че аудиторията ви е много малка и няма достъпна информация. Това не е толкова фатално, защото имаме и друга възможност да продължим, а именно „Everyone on Facebook“. Това също е релевантна опция.

Основни 4 стъпки при анализиране на таргет персона чрез Audience Insights.

Как да използваме Audience Insights във Facebook? 1
audience insightshttps://kamsolutions.bg/
  1. Настройваме локацията (Location) държавата(държавите), където предполагаме, че е нашата таргет персона.
  1. Възраст ( Age) – тук залагаме възрастовата граница, която ни интересува или го оставяме в първоначалния му вид (тогава ще получим по-обшрина информация, на база възрастта на нашите потребители)
  1. Пол (Gender) – избираме полът, който ни интересува или искаме да обхванем

Audience Insights
Audience Insights – kamsolutions.bg

Тук можем да разширим нашето търсене с още измерители като language, relationship status, education, work и др., това вече зависи от конкретиката, в която искаме да навлезем. Те се намират в падащото меню Advanced.

След като променихме, някои от измерителите, на снимката, под текса, може да разберете големината на аудиторията върху която се концетрираме. Стойността и се сменя, винаги когато променим някой от измерителите. От горе в лявата част ще успеете да видите това (New Audience)

Как да използваме Audience Insights във Facebook? 2
Audience Insights – kamsolutions.bg

Тоест до тук настройвахме демографските подробности на нашата таргет персона. След като попълним тези подробности, ключов момент за нашия анализ е да добавим интересите, които са най-пряко свързани с нашия предполагаем клиент.

  1. Интереси (Interests) – тук например, ако имаме агенция за дигитален маркетинг и търсим своята таргет персона, интересите които бихме попълнили биха изглеждали така: digital, business, online, marketing и др. Тоест, търсейки и добавяйки такъв вид интереси, ние предполагаме, че ще стигнем до най-пряката ни таргет персона, която се интересува от това което ние предлагаме.
Как да използваме Audience Insights във Facebook? 3
audience insights https://kamsolutions.bg/

С две думи, добавянето на нашите интереси вече ни изважда крайна статистика, която ни доближава до нашата таргет персона към която се стремим от самото начало.

Тези статистически извадки можем да проследим от метриките Page likes (реалните страници, от които персоната се интересува) или Top Categories (където отново получаваме актуална информация за интересите на нашата персона). Всички метрики на Аudience Insights, статистически изведени за наше улеснение могат да работят в наша полза стига да ги анализираме правилно.

Въз основа на анализираната информация, до която сме достигнали, спокойно вече можем да направим предположение, каква може би е нашата аудитория и да помислим над това, как да задоволим нейните желания и да излекуваме нейните болки чрез например едно стойностно съдържание, или чрез подходящ качествен продукт или услуга.

Заключение:

Audience Insights са ни безплатно предоставени от Facebook, на много лесен, достъпен, бърз и добър начин да достигнем до и да разберем нашата таргет персона или в по-широк смисъл таргет аудитория, която до голяма степен ще ни помогне да развием и уголемим нашият бизнес в бъдеще.

Ако този анализ ви затруднява или смятате, че това не е във вашата компетенция, ние от KamSolutions сме готови да ви помогнем, да популяризираме и развием вашият бизнес в дигиталния свят, не само чрез Аudience Insights, но и чрез много други дигитални инструменти и умения.

Може да ни последвате на нашата Facebook страница :

There is only one winning strategy.It is to carefully define the target market and direct a superior offering to that target market.

Philip Kotler

Вашият коментар