Какво ще прочетете в статията?
Организирането на игри, състезания, томболи или други промоционални кампании във Facebook/Instagram са отличен начин за комуникация с аудиторията, която ви следва, както и за привличане на нови последователи, регистрации в бюлетина и т.н.
Как да направим успешна игра във Facebook?
Как да направим игра, която не само да е интересна за нашите последователи, но и да ангажира вниманието на нови? Всичко започва с поставянето на цели. Какви цели си поставяте с организирането на игра и как тя ще се отрази на бизнеса ви?
- Искате по-голяма популярност на FB страницата ви.
- Популяризиране на продукт, който е награда.
- По-висока посещаемост на сайта ви.
- Увеличение на FB последователите.
- Увеличение на абонатите за бюлетина ви и т.н.
Има много възможности за организиране на игри, но трябва и да сте запознати с общите правила на Facebook платформата и да ги спазвате, за да не получите някое наказание. След като се запознаете с правилата, на ред идва вашата креативност и познанията ви за аудиторията – дали хората ще проявят активност и ще харесат поста ви, ще отговарят ли на въпроса ви, ще искат ли да снимат и публикуват снимки, изобщо ще се покажат ли и т.н.
Препоръчителни правила при организиране на FB игри:
- Направете отделна целева страница, която да изброява всички правила на играта. Това са вашите предварителни общи условия, които трябва да бъдат достъпни по всяко време. Разбира се те могат да бъдат описани и кратко в пост на FB страницата ви, но ако искате да съберете лийдове за регистрация на бюлетин е добре да бъде разположена на сайта ви. В общите условия ясно посочете, не е необходима покупка от продуктите, които предлагате и че извършването на покупката не увеличава шансовете за спечелване на наградата;
- Ясно описание на играта и условията за участие;
- Посочете точно сроковете за начало и край на играта;
- Как ще бъде избран победителя и какви са критериите за избор и оценка;
- Кой управлява или администрира играта.
Какви игри не могат да бъдат организирани във FB?
Според Fb политиките са забранени всички игри, които улесняват или популяризират:
- онлайн хазарт, онлайн залагания или онлайн лотарии свързани с реални пари;
- наркотици;
- алкохол;
- практики, които са вредни за потребителите или са законово забранени;
- практики за споделяне на съдържание “share to win” на лични страници и/или тагване на приятели.📛
Други общи правила може да прочетете на https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/
Какви практики може да използвате при организирането на FB игри?
Целта на всяка игра е да увеличите аудиторията, която се интересува от вашите продукти и услуги. Всеки коментар и мнение е важен за рейтинга на страницата ви, така че проявете креативност и задавайте въпроси, използвайте тестове, обявете награда за активност, поискайте да разберете как се използват вашите продукти под формата на видео или снимки и т.н.
Не е забранено да предложите на последователите си да последват страницата Ви, за да са сигурни, че няма да пропуснат обявяваването на победителите от играта😻
Насърчавайте публикуването на коментари, без да се маркират приятели. Коментарите увеличават шансовете публикацията ви да се появи в новинарския фийд на техните приятели.
Задавайте любопитни въпроси, свързани с вашите продукти или бранш. Предизвиквайте коментари и всеки коментар може да бъде включен в теглене на награди.
Поискайте помощ за избор на име на новия си продукт или услуга. Ще получите коментари, които чудесно ще послужат за повишаване на ангажираността и изграждане на лоялност на клиентите.
Състезания за отгатване. Публикувайте видеоклип, който изисква от последователите ви да го гледат, за да направят точно предположение за верния отговор. Например „Колко футболни топки видяхте в нашето видео?“ или „Колко сладки има в този буркан?“
Можете дори да използвате Facebook за популяризиране на офлайн състезание. Като например „Искате ли да изпробвате новия ни продукт. Абонирайте се за нашия бюлетин и двама от Вас ще получат…“
Публикуване на снимки с ваши продукти на тема „Как изглеждат нашите продукти на червен фон“.
Добрата идея трябва да бъде облечена в привлекателен криейтив, който да интригува аудиторията и успешното постигане на целта поставена в началото е сигурно.
В последните години, организирането на подобни игри, томболи, викторини и т.н са много популярни. Имайте предвид, че има „професионални играчи“, които имат специално регистрирани профили за участия в игри. Няма как да бъдат избегнати, освен ако в общите условия не поставите някакви ограничения или стриктно изискване за спазване правилата на играта.
Как да изтеглим печелившите в играта?
Обичайно предметните награди са с незначителна стойност, чиято пазарна цена е до 100 лв. и може да ползвате софтуер, който да ви помогне в безпристрасното определяне на победителите. За по-големи награди, осигурете нотариус, който да присъства на определянето на наградените.
Заснемете видео при излъчването на печелившите и го публикувайте на FB страницата. Така ще докажете случайността и достоверността на избора. Може да използвате: Comment Picker – free, Kingsumo – платен инструмент и др.
Игрите в социалните мрежи са много, много хубав маркетингов инструмент, който обаче трябва да го използвате разумно и с мярка. Facebook е „жив организъм“ и непрекъснато усъвършенства и променя алгоритъма си. Правилата трябва да се спазват, за да не си навлечете наказание.
“The only constant is change,” Greek philosopher Heraclitus
„Единствената константа е промяната“
Хераклит
Ако искате да ви помогнем в популяризирането на вашия бизнес в дигиталния свят, ние от KamSolutions сме готови да ви помогнем.