Какво ще прочетете в статията?
Ако сте производител или търговец и сте имали съмнения дали интернет е подходящ канал за разпространение на вашите продукти и услуги, вече сме сигурни, че нямате такива. Щом сте тук, означава че търсите информация и решение за това. Надяваме се да сме полезни.
Колко струва един електронен магазин?
Може да струва от 500 лв. до 10 000 лв. и това зависи от функциалностите, които искате да имате във вашия електронен магазин за неговото стартиране. Нека видим какво най-общо трябва да предлага всеки електронен магазин:
- удобство при работа както от десктоп, така и от мобилни телефони;
- скорост на сайта. Никой не харесва бавно зареждащите се сайтове;
- количка за пазаруване;
- публикуване на продукти с описания, снимки, цени и т.н.
- възможности за заплащане – наложен платеж, кредитни и дебитни карти, банков превод и др.;
- връзка и споделяне в социални канали;
- интеграция на Facebook Pixel;
- ясни политики за поръчка, доставка, връщане и замяна на продукти;
- методи за доставка – интеграция с логистични компании;
- проследяване, съхранение и управление на поръчките;
- първоначална SEO оптимизация на магазина и продуктите;
- сигурност на електронния магазин;
- удобство при въвеждане и редактиране на продукти;
- интеграция с Google Analytics;
- възможност за бърза комуникация с клиентите – chat, e-mail маркетинг, SMS, Viber и т.н.
- разнообразни възможности за справки и анализи;
- продуктови категории и филтри;
- удобно търсене в електронния магазин;
- функции за различни намаления, купони, купи 2-вземи 3 и т.н.;
- удобна навигация за клиентите;
- автоматично начисляване на такси;
- добавяне в „любими“ продукти;
- вход за клиенти с регистрация;
- възможност за добавяне на нови и нови функционалности към електронния магазин и т.н.
Това са основните атрибути на всеки eCommerce сайт и сега трябва да вземете решение на каква платформа да използвате.
Кои са най-популярните eCommerce платформи?
Разполагате с множество възможности за вашия първи магазинен сайт.
1. Собствен хостинг и инсталиране на eCommerce с отворен код.
В В България най-популярните са Woocommece, Magento и OpenCart. При този вариант имате годишен разход от: заплащане на домейн и хостинг (около 150-200 лв. в зависимост от цената на хостинг плана ви) и ако имате технически познания започвате сами да изграждате сайта си или се обръщате към компания, която да ви помогне в първоначалното подреждане, настройки и оптимизация. Добрите компании ще Ви консултират и обучат да можете сами да управлявате електронния си магазин, така че да имате контрол и разбиране за всичко, което се случва в него. Този вариант е много удобен и гъвкав за добавяне на допълнителни функции към магазина, без големи финансови инвестиции в бъдеще. Цената в зависимост от нуждите и изискванията ви, броя продукти, вариации и т.н за първоначалното стартиране на електронния магазин варира между 2000.00 – 5000.00 лв.
Ако това ви се струва висока първоначална инвестиция, може да се обърнете към популярните локални SaaS (Software as a Service – софтуер като услуга) платформи като Seliton/SummerCart, CloudCart, Сайт билдър и т.н.
2. SaaS платформи (Software as a Service – софтуер като услуга)
В този случай ползвате предварително изготвено пакетно решение, което включва в себе си софтуера за управление на продуктите, хостинга, модулите за надграждане, възможностите на магазина и техническата поддръжка. Заплащате месечна/годишна такса, която не е висока, но за всеки допълнителен модул от който имате нужда или доработки ще трябва да си предвидите допълнителен бюджет, освен годишния който заплащате. Освен това нямате гаранция за цената на абонаментите, която може да се увеличи. В дългосрочен план това решение има ограничения и зависимости, но сега разглеждаме само инвестициите за стартиране.
3. Специално програмиран електронен магазин
Възлагане на проект на програмист или агенция, която да програмира специално за вас сайт. Това е най-скъпия вариант, защото цените за програмиране на час варират 20-200 лв., но пък си гарантирате уникалност и 100% покриване на изискванията ви.
“Ecommerce isn’t the cherry on the cake, it’s the new cake”
„Електронната търговия не е черешката на тортата, а новата торта“
Jean Paul Ago CEO L’Oreal
Ако искате да обсъдим вашите идеи за електронен магазин, с удоволствие ще го направим. Свържете се с нас: