Какво е Local SEO и големите ползи?

Какво е Local (локално) SEO?

Local (локално) SEO е оптимизация на потребителското търсене за конкретен географски район, базирано на точно местоположение. Най-лесната визуализация на това е да потърсите в Google някаква информация. Например: „смяна гуми Младост“, „най-близък фризьор“, „копирни услуги“ или „вкусно кафе“. Какво виждате като резултат? На първо място се показва карта с маркирани местоположения, след това най-близките локации до вас, които са релевантни за вашето търсене и на трето място се подреждат сайтове или платени реклами. Това е силата на локалното SEO. Всеки бизнес, който е с добре изградено локално SEO се появява в топ резултатите при подходящо търсене.

Google My Business - бизнес профил

Кой може и трябва да инвестира малко време в Local SEO?

Всеки бизнес трябва да направи това! Това включва всеки квартален магазин, ресторант, кафе, фитнес, спортна зала, сладкарски цех, копирен център, фризьорски салон, тото пунктове…ВСИЧКИ! В Google всеки търси всичко и никога не се знае кога вашите продукти или услуги ще потрябват на някой. 46% от всички посещения в Google са за локални търсения. 4 от всеки 5 потребители на Google търсят информация за местен бизнес.  Освен, че вас бързо ще ви открият, вие ще намерите повече нови клиенти.

Има ли разлика между Local SEO и SEO?

SEO Search Engine Optimisation (оптимизация за търсещи машини) има за цел да подготви вашия сайт за глобалното търсене в Google, Bing и др. подобни търсачки. Всички дейности, които имат за задача да показват органично сайта ви в първите позиции при търсене се включват в SEO. Това са работа по структурата, съдържанието, полезни вътрешни и външни линкове и др. дейности, които имат за цел да увеличават трафика от посещения, покупки или заявки към сайта ви.

Локалното SEO има за цел да покаже вашите продукти или услуги в определен географски район, на близките потребители в града, квартала, улицата на която се намирате. Local SEO е перфектния бърз начин да достигнете до най-близките и най-лоялните ваши клиенти, които често биха се връщали при вас и да пазаруват многократно. Предвид различните аудитории и цели трябва да се използват и различни тактики за тяхното достигане. Тук ще говорим само за Local SEO, а в друга статия за глобалното SEO.

Какво включва локалното SEO?

  1. Добавете бизнеса си в Google My Business. Ако не го направите, няма как да се появите като локация в Google Map или начина по който се виждате може да не ви хареса.
  2. Попълнете всички полета, които ви се предлагат – адрес, телефон, работно време, продукти, снимки, добавете сайта и т.н. Съществува възможност да добавите до 10 локации към вашия бизнес, т.е. ако имате магазини на повече от един адрес, може да ги добавите. Ако сте малък ресторант, не е достатъчно да напишете „предлагам обедно меню“. Трябва да добавите цялото обедно меню със снимки, описания и да го променяте, тогава когато то е различно. Защо е необходимо това? Защото думичките, които ще добавите в описанието на менюто ще ви помогнат да излизате в първите позиции на търсене. Ако някой ваш комшия иска да си поръча обедно меню, но е вегетарианец и потърси в Google „вегетарианско меню“, а вие предлагате такова, бъдете сигурен че вие ще му доставите обяда.
  3. Убедени сме, че ако разполагате със сайт, сте добавили сайта си в GMB, защото има такава възможност. Ако обаче не разполагате с такъв, се възползвайте от възможностите за сайт на Google My Business. Разбира се той не е професионален, но има достатъчно възможности за начало. Ако ви е дошло времето за истински сайт и се чудите откъде да започнете, може да прочетете тук за начало.

Как да се показвате на първите места в Google при локално търсене?

Това, че сте си направили профил и той е потвърден в Google My Business (GMB) e само част от работата, която имате да свършите. Разбира се, за да се появите в резултатите, първо трябва да има подходяща „заявка“ или търсене за това. За да ви повярва Google, че сте надежден бизнес ще трябва:

  • Да допълвате и обновявате често информацията във вашия профил – снимки, снимки, снимки.
  • Да активирайте функциите за изпращане на съобщения, резервиране на час и пишете публикации.
  • Постарайте се да имате високи положителни оценки от клиенти. Не се и опитвайте да правите фалшификации с отзивите. Ако имате отрицателни рецензии, ще трябва бързо и честно да им отговорите, но не и да ги оставите без отговор. Мотивирайте вашите клиенти да оставят отзиви за бизнеса ви. Всички вече четат ревютата и взимат решения въз основа на тях и „звездите“, които сте получили.
  • Разпространете вашия профил в социалните групи на квартала.
  • Разбира се винаги можете да рекламирате ваша малка обява в Google.
Отзивите в Google My Business са много ценни

Безплатно е, но изисква време, постоянство и старание. Ако ви се струва сложно или имате въпроси, свържете се с нас.

Търсите ли надежден партньор за дигитален маркетинг или изграждане на сайт?

Вашият коментар