Какво ще прочетете в статията?
Бързите настройки, които сме описали са базови, но достатъчни за да стартирате собствени уебинари веднага. Платформата предлага и много допълнителни настройки, за които ще трябва да прочетете повече в подробните им ръководства или да се свържете с нас, за да ви помогнем и спестим време.
Регистриране на профил в Zoom
Регистрацията в zoom.us е безплатна и бърза. Необходимо е да въведете e-mail и след потвърждение имате възможност веднага да го използвате.
Безплатните функции ви дават възможност да:
- Настройка на личен профил – име, e-mail, лого на компанията. Ако използвате zoom за бизнес срещи и разговори публикуването на логото на компанията е важно, защото във вашите разговори то винаги ще се появява. Логото може да бъде в jpg/jpeg, gif или png формат и размерът по-малък от 2M. Понякога може да се наложи да изключите камерата и в този случай, логото ще се появи на мястото на видеото. В Zoom имате възможност да се включвате от много устройства едновременно – десктоп, мобилен телефон, таблет. За всяко едно от тях можете да направите различни настройки. Например, ако компютъра ви има специфичен шум, но добра камера, ползвайте камерата му и заглушете (mute) микрофона. В същото време към сесията сте включили телефона, който има перфектен звук и сте забранили видеото. В този случай при разговори или уебинари, вашите събеседници ще виждат два екрана – единият със стрийм от камерата на компютъра, а другия с логото от компанията, от звука на телефона ви. Когато вие говорите екранът ще бъде зает от логото на компанията ви.
- Провеждането на срещи (meeting) в zoom са безплатни, но има някои ограничения, които трябва да вземете под внимание:
- Ограничаване на разговорите до 45 мин
- Ограничение за броя на участващите в разговорите и т.н.
- Ако желаете да ползвате zoom за уебинар, ще трябва да си закупите платен акаунт. Те са на месечна или годишна база. Започнете с месечен абонамент, за да можете да експериментирате и да разберете системата как работи. Заплащането за уебинарните функции за участници до 100 човека е 40$, но преди това трябва да сте закупили функционалността за meeting Pro – 14.99 $. Месечният абонамент за провеждане на уебинари до 100 човека е 54.99$. Какво получавате от този абонамент:
- Организиране на неограничен брой уебинари в рамките на месеца с до 100 активни участници за всяко излъчване.
- Неограниченост по време за дължината на всеки уебинар.
- Контрол на функциите за заглушаване на панелистите, запис и др.
- Q/A таб, чат функции, анкети, регистрации, отчети за въпроси и отговори.
- Директно излъчване на вашия уебинар във Facebook Live и YouTube.
Настройка на уебинар
Имате регистрация, подготвили сте профила си и е време да настроите вашия първи уебинар.
- Влезте във вашия профил от zoom.us
Ако сте закупили абонамент за уебинарните функции, в админ панела ще се появи функционалност webinar. В тази секция имате възможност да настроите вашите предстоящи уебинари, да разгледате тези които вече сте завършили или да използвате настройките на темплейти, които вече сте създали. В десния ъгъл, точно под профилната ви снимка е разположена камера, която обозначава видеотрейнинги на zoom за използване на системата. Ако се затруднявате в настройките, изгледайте някое от видеата. Те са много подробни и ще ви помогнат да използвате максимално добре вашия платен акаунт.
2. Натиснете Schedule a Webinar
В панела за настройка се извършват основните настройки за вашия уебинар.
С тези няколко базови настройки, сте готови да стартирате първия си самостоятелен уебинар. Запазете настройките и веднага може да започнете.
Стартиране на уебинар
Бъдете търпеливи, защото при включване се изисква малко време за да стартира приложението. Ще ви се появят екрани за зареждане на Zoom meeting, свързване на видео и аудио от компютъра ви и т.н. При успешно стартиране, трябва да видите следния екран:
Да стартираш собствен уебинар не е сложно. Изисква се малко практика, разбиране на настройките и ще можете да го правите за минута.
Брандиране на уебинар
Най-голямото удобство на Zoom e работата с аудиторията преди, по време и след самия уебинар.
Връщаме се отново в настройките на уебинара.
Настройките на този панел са много важни, защото това са основните инструменти с които вие може да предизвикате интереса на вашата публика и да получите максимален брой регистрации. Направете пълно описание на планирания уебинар:
- За кого е предназначен и кой ще има най-голяма полза от него?
- Кой ще е лектор? – име, снимка, кратко представяне
- Темата на уебинара и основните подтеми, които ще се дискутират и т.н.
- Какви автоматични мейли да получат от Вас регистрираните участници?
- Мейл за успешна регистрация. Подсещаш мейл 1 ден/1 час преди началото.
- Какви полета ще присъстват в регистрационната форма?Задължителните са име и мейл адрес. Имате възможност за добавяне на допълнителни полета в регистрационната форма – длъжност, вид индустрия, брой заети в предприятието и т.н .
Това са най-общите настройки за стартиране на уебинар в zoom. Пожелаваме ви успешни уебинари, а истинската работа започва след това 🙂
След края на уебинара, вие разполагате с:
- запис на уебинара с отлично качество;
- списък на регистрираните;
- списък на действително присъстващите и тяхната активност по време на излъчването;
- списък на зададените въпроси;
- резултати от анкетите, които сте предоставили по време на уебинара ви.
Ако организирате уебинари с цел позициониране на марка, представяне на нови продукти или друга търговска цел не очаквайте да имате директни резултати по време на самия уебинар. Но след края му, zoom ви предоставя безценна информация и статистика, която можете да използвате за търговските си цели.
Как да се възползвате от това или допълнителни въпроси, може да се свържете с нас.
Ние ще ви помогнем.