Работодатели, използвайте социалните мрежи, за да намерите служители!
Повече как работи платформата на https://newsroom.fb.com/news/2018/02/jobs/

Работодатели, използвайте социалните мрежи, за да намерите служители!

Социалните мрежи като средство за набиране на персонал

Технологиите променят всичко, включително и начина на търсене и предлагане на работа. Все повече работодатели започват да използват социалните мрежи за да попълнят свободните работни места в своите компании. Преди да публикувате вашата обява за работа, трябва да сте запознати с аудиториите и спецификите на различните социални мрежи, за да сте ефективни в търсенето.

Къде да публикувам обява за работа?

Ако се нуждаете от висококвалифицирани специалисти със специфични умения и опит, най-доброто място за публикуване на вашата обява е LinkedIn платформата или специализираните за това сайтове.

Ако обаче търсите млади хора с интереси в областта на пътуванията, модата, организиране на събития, изкуство, алтруисти и т.н използвайте Instagram за публикуване на обявата ви за работа. Младите хора между 18-29 г. са 60% от ползвателите на Instagram и ежедневно публикуват, четат, гледат видеа и т.н. Трябва да имате добро послание в обявата Ви и да поставите точните хаштагове #.

Всеки днес има мобилен телефон и профил във Facebook. Преди малко повече от година беше анонсирано приложението Jobs on Facebook и насърчаваме всеки работодател да се възползва от него. Ние сме го ползвали многократно и виждаме, че все повече хора от България се възползват от него и кандидатстват за работата, която смятат за подходяща. Все пак трябва да отбележим, че най-голям успех са имали обявите за по-нискоквалифицираните позиции като: работник кухня, камериер/ка, продавач-консултант, главен готвач, чистач и т.н, но точно там са големите проблеми на работодателите. Така че ако едно нещо работи и наистина дава резултат, защо да не се ползва?

 https://newsroom.fb.com/news/2018/02/jobs/
Повече как работи платформата на https://newsroom.fb.com/news/2018/02/jobs/

Jobs on Facebook

Публикуването на обява изобщо не е сложно. Това е функция, която едва ли сте забелязали във Вашия бизнес профил, ако до сега не сте я ползвали. Започнете да пишете Post и ще ви се появи бутон Jobs.jobs on FB - kamsolutions.bg

Натиснете бутона и ще ви се отворят допълнителни менюта, в които ще можете да опишете работната позиция за която търсите персонал, локация, заплащане, подходяща картинка и др. Имате възможност да посочите точното местоположение на работата, както и да зададете предварителни въпроси на кандидатите.

jobs on FB - kamsolutions.bg

Публикуването на обявата е БЕЗПЛАТНО за срок от 28 дни и всеки, който се интересува от вашата обява може да кандидатства, чрез натискане на бутон Applay Now. Обявата е видима както в приложението Jobs on Facebook, така и на вашата страница. Получавате известие за всяка изпратена кандидатура, като освен това имате възможност да посочите e-mail, на който да се получават заявките, например при вашия “мениджър Човешки ресурси”. През месинджър можете да си комуникирате с хората, които проявяват интерес към позицията, и да им поискате допълнителна информация, както да им определите среща-интервю.

jobs on FB - kamsolutions.bg
Най-хубавото е, че можете да спонсорирате вашата обява и така да зададете допълнително критерии за аудиторията, на която да се появи. В безплатното публикуване системата автоматично е настроена за възраст 18-65+. При спонсорирания пост може да определите точно възрастовия диапазон и локацията, за която е приложима позицията. Получавате статистика за People, Placements и Locations, както и статистика за изразходвания бюджет.

Ако рекламирате редовно във FB, ще забележите, че това което получавате като настройки и статистики, е ограничено от функционалности, но пък със сигурност е достатъчно за поставените ви цели. Ще получите кандидатури от хора, които действително са заинтересовани от обявената от вас позиция, срещу малкото пари за реклама, които ще платите към FB платформата.

Другият сигурен начин за намиране на персонал е използването на рекламните формати във Facebook. За целта трябва да имате сайт, страница във FB, инсталиран Pixel…

Ще се радваме, ако статията ви е била полезна. Ако имате въпроси или коментари, пишете ни, не ни жалете. 🙂